FINISAŻ WYSTAWY – MICHAŁ KACPERCZYK – KONKRET
ZAPRASZAMY W SOBOTĘ 10 STYCZNIA O GODZINIE 12 W GALERII WST W KATOWICACH
Kurator wystawy oraz projekt plakatu – dr Tomasz Jędrzejko.
Wykład towarzyszący dr Michał Kacperczyk – Typografia jako główny środek wyrazu
w plakacie współczesnym.
Urodzony w 1982 roku w Łodzi. Absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi (2002).
Studia na Wydziale Artystycznym w AHE w Łodzi w latach 2002-2007, na Kierunku Grafika. Dyplom z wyróżnieniem
w pracowni prof. Krzysztofa Tyczkowskiego (2005) i prof. Stanisława Łabęckiego (2007). W 2011 roku uzyskał stopień
doktora sztuki w dyscyplinie artystycznej sztuki piękne. Od 2013 roku prowadzi pracownię Projektowania Typografii
w Katedrze Projektowania Graficznego na Wydziale Sztuk Wizualnych Akademii Sztuki w Szczecinie. Od 2012 roku
pełni funkcję Prodziekana kierunku Grafika na Wydziale Artystycznym AHE w Łodzi, gdzie od 2007 roku prowadzi
Pracownię Typografii. W latach 2009-2012 pełnił funkcję dyrektora kreatywnego agencji reklamowej PHENO,
gdzie wdrożył m.in.: nowe logo i system identyfikacji Miasta Łodzi. W latach 2006-2008 pracował w międzynarodowej
agencji interaktywnej Euro R.S.C.G.
Specjalizuje się w projektowaniu typografii, komunikacji wizualnej, grafice wydawniczej i reklamowej. Projektuje m.in. plakaty,
znaki, okładki wydawnictw, systemy identyfikacji graficznych, kampanie reklamowe i publikacje wielostronicowe.
Jego domeną jest plakat i oprawa graficzna wystaw. Znaczna większość jego prac powstaje na potrzeby rynku kutlury i sztuki.
Współpracuje z instytucjami kultury, wydawnictwami, agencjami reklamowymi, ośrodkami akademickimi i firmami
komercyjnymi. Projektował m.in. dla takich instytucji jak: Museum of Modern Art Hunfeld, Inselgalerie Berlin, Association Le Pont
Neuf Paris, POSK Gallery London, Muzeum Kinematografii w Łodzi, Filharmonia Łódzka, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi,
Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Uniwersytet Łódzki, Politechnika Łódzka, Patio Centrum Sztuki, Urząd Miasta Łodzi,
Polski Związek Piłki Nożnej i wielu znanych korporacji, które są liderami w swoich branżach [m.in. British American Tobacco,
Kompania Piwowarska, Masterfoods, Orange, Telekomunikacja Polska, PZU, IKEA, ROSSMANN, Volkswagen, Audi (…)
i wielu innych firm].
Autor kilku wystaw indywidualnych w Polsce (ważniejsze wystawy indywidualne: Konkret, TypoDeSign, Formy Typogeometryczne, KonTeksty, Litery i Słowa), ponad 20 branżowych publikacji (m.in: Art Directors Club Annual 86, The Best of Visual Communication Around the Globe, Szwajcaria 2007 i Creativity Annual Awards 37, HarperCollins, USA 2008). Uczestnik ponad 60 ogólnopolskich i międzynarodowych wystaw zbiorowych w kraju i za granicą (m.in. w Japonii, USA, Meksyku, Brazylii, Finlandii, Francji, Niemczech, Rosji, Słowacji i Polsce).
Laureat kilku prestiżowych nagród i wyróżnień w zakresie sztuki plakatu i projektowania graficznego (m.in. w Japonii i USA). W 2008 roku nagrodzony złotą statuetką międzynarodowgo przeglądu kreatywności Creativity Annual Awards w Kentucky w USA.
Prace w zbiorach galerii i muzeów w kraju i za granicą [m.in.: Art Directors Club, New York, USA; Art Museum Lahti, Finlandia; Takasaki Art Center, Japonia; Musée de la Publicité w Paryżu / Musée du Luvre (French National Collection); Chaumont Poster Collection; Creativity Collecion, Kentucky, USA; Trama Visual A.C., Mexico City; Jan Koniarek Gallery, Trnava, Słowacja; Muzeum Śląskiego w Katowicach; Galerii Plakatu w Krakowie (Dydo Poster Collection); Muzeum Plakatu w Wilanowie / Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie (…) oraz w prywatnych kolekcjach w kraju i za granicą].
Twórczość w zakresie grafiki użytkowej i typografii.