O uczelni
Siedziba Główna Akademii Śląskiej
Wydział Architektury, Budownictwa i Sztuk Stosowanych
Celem Uczelni jest kształcenie na poziomie wyższych studiów zawodowych, na podstawie otrzymanej przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu decyzji
z dnia 15 grudnia 2003 roku, o wpisie do rejestru niepaństwowych uczelni zawodowych pod numerem 143. Programy studiów spełniają wszystkie zalecenia Ministerstwa Edukacji Narodowej
i Sportu oraz Rady Głównej Szkolnictwa, a także uzyskały akceptację Państwowej Komisji Akredytacyjnej.
Zgodnie z § 1 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 marca 2007 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru
uczelni niepublicznych i związków uczelni niepublicznych (Dz. U. Nr. 52, poz. 348), aktualny numer w rejestrze Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach
to 286.
Misją Uczelni jest tworzenie nowoczesnego systemu kształcenia licencjatów, inżynierów oraz magistrów odpowiadającego współczesnym europejskim
standardom.
Akademia Śląska, jest pierwszą na Śląsku, niepubliczną wyższą uczelnią prowadzącą studia techniczno - artystyczne na Wydziale Architektury,
Budownictwa i Sztuk Stosowanych która kształci na kierunkach Architektura, Budownictwo, Mechatronika i Informatyka, Grafika, Architektura Wnętrz oraz Wzornictwo.
Uczelnia wychodząc naprzeciw nowoczesnym trendom edukacyjnym oraz oczekiwaniom rynku pracy, stale się rozwija i poszerza swoją ofertę studiów dyplomowych i podyplomowych,
zapewniając absolwentom nie tylko zawodowe przygotowanie do przyszłej pracy ale również doświadczenie i nabycie profesjonalnych kompetencji niezbędnych do odnalezienia się na wymagającym rynku pracy.
W 2018 r. został powołany Wydział Nauk Medycznych im. prof. Zbigniewa Religi oferujący kształcenie na kierunku Pielęgniarstwo, dającym możliwość zdobycia jednego z najbardziej uniwersalnych i wszechstronnych zawodów medycznych oraz kierunek lekarski, który jest jednym z najbardziej prestiżowych zawodów.
Akademia Śląska to wspólnota studentów, kadry naukowo - dydaktycznej, pracowników administracji i pracowników artystyczno-technicznych oraz medycznych.
Misją Uczelni jest realizowanie nowoczesnego systemu kształcenia opartego na interdyscyplinarnej wiedzy, autorskich programach studiów, przygotowującego studentów do przyszłej pracy zarówno teoretycznie, jak i praktycznie, a także tworzenie nowoczesnego systemu kształcenia inżynierów, licencjatów, magistrów, oraz profesjonalną kadrę medyczną tak potrzebną na naszym rynku pracy jak: lekarze, a w przyszłości również pielęgniarki, ratowników medycznych i fizjoterapeutów. Kadra ta będzie spełniała wymagania współczesnych europejskich standardów. Wysoki poziom kształcenia na wszystkich kierunkach ma za zadanie spełniać oczekiwania naszych studentów.
W ramach swoich działań Uczelnia nieustannie dąży do podnoszenia konkurencyjności na rynku edukacyjnym poprzez umożliwienie studentom – absolwentom nabycia efektów kształcenia cenionych przez pracodawców, zarówno na polskim, jak i europejskim rynku pracy.
Otwarcie na potrzeby gospodarki wymaga nieustającego dbania o profesjonalne kadry, które dbają o rozwój własny i współpracowników. Uczelnia ciągle podnosi standardy nauczania i rozszerza je o nowe wymagania. Podejmuje różnorodne działania, aby stworzyć warunki umożliwiające mobilność pracowników i studentów w ramach projektów krajowych i międzynarodowych, jak również w ramach umów dwustronnych podpisywanych z uczelniami, instytucjami, urzędami, przedsiębiorstwami – krajowymi i zagranicznymi. Dąży do ciągłego rozwoju kształcenia na prowadzonych kierunkach studiów, a także poszerzania oferty o kolejne kierunki kształcące w zawodach potrzebnych na europejskim rynku pracy.
Uczelnia prowadzi działania pozwalające na interdyscyplinarne kierunki badań i kształcenia, umożliwiające łączenie nauk technicznych, artystycznych, społecznych i innych. Wykorzystując wielodyscyplinarność Uczelnia uczestniczy w rozwoju nauki, kultury i gospodarki, a także dąży do praktycznego wykorzystania prowadzonych badań naukowych.
Absolwenci są przygotowani do kompetentnego, świadomego, dynamicznego funkcjonowania w społeczeństwie.