Wydział Architektury Budownictwa i Sztuk Stosowanych
Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
Wydział Nauk Medycznych
im. prof. Zbigniewa Religi
Rekrutacja
„Projektowanie środowiska gier komputerowych” to specjalność na kierunku grafika, która poszerza umiejętności zdobyte w toku studiów o zdolność tworzenia elementów środowiska gier komputerowych w szerokim ich zakresie. Student zapoznaje się z teoretycznymi aspektami tworzenia gier komputerowych jak również wykorzystuje zdobytą wiedzę w praktycznym jej zakresie.
Absolwent tej specjalności uzyskuje wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoczęcie pracy w dynamicznie rozwijającym się sektorze produkcji gier komputerowych na takich stanowiskach jak między innymi: grafik 3D i 2D, grafik koncepcyjny, projektant poziomów gry.
Program nauczania jest ukierunkowany głównie na tworzenie wizualnej warstwy gry. Studenci uczą się między innymi tworzenia rysunków koncepcyjnych, szkiców wykonawczych, projektowania postaci, obiektów 2D i 3D. Ważnym elementem w procesie dydaktycznym jest również poznanie teoretycznych aspektów projektowania gier takich jak zasady tworzenia poziomów gry czy mechaniki rozgrywki.
Odpowiednio skonstruowany program nauczania oparty jest o kadrę dydaktyczną z dużym doświadczeniem praktycznym jak i dydaktycznym. Wykładowcy uczący przedmiotów specjalnościowych zwracają szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.
PRZYKŁADOWE PROJEKTY