Zasady działania Rady Dyscypliny Nauk Medycznych określa regulamin, którego projekt został zatwierdzony na pierwszym posiedzeniu Rady.
Skład Rady Dyscypliny Nauk Medycznych:
Przewodniczący – dr n. med. Beniamin Grabarek
Zastępca Przewodniczącego – Zastępca Dyrektora PNT Sławomir Wilk
Sekretarz – dr n. med. Nikola Zmarzły
Zadania Rady Dyscypliny Nauk Medycznych:
opracowanie strategii rozwoju dyscypliny naukowej oraz optymalnych warunków jej realizacji.
przedstawianie Rektorowi, Senatowi oraz Komisjom ds. Jakości Kształcenia rozwiązań, których celem jest podwyższenie jakości prowadzonych badań wraz z ułatwieniem ich realizacji na Uczelni.
realizacja zadań mających związek z ewaluacją jakości działalności naukowej w ramach dyscypliny.
prowadzenie postępowania w zakresie nadawania stopni naukowych w dyscyplinie naukowej (po uzyskaniu niezbędnych kompetencji RDNM).
ustalanie wymagań stawianych kandydatom do stopni naukowych.
określenie rekomendowanych standardów pracy naukowej dla pracowników badawczych i badawczo-dydaktycznych w dyscyplinie oraz monitorowanie osiągnięć naukowych pracowników.
opiniowanie zatrudnienia pracowników badawczych, badawczo-dydaktycznych i naukowo-technicznych, którzy chcą podjąć pracę niezależnie od formy zatrudnienia na Wydziale Nauk Medycznych Wyższej Szkoły Technicznej.
opracowanie minimalnych wymagań dotyczących osiągnięć naukowych w konkursach na stanowiska badawcze i badawczo–dydaktyczne.
opiniowanie podziału środków na działalność naukową uzyskanych przez Uczelnię w formie subwencji oraz innych wydatków wspomagających rozwój naukowy w danej dyscyplinie,
realizacja niezbędnych działań do uzyskania kategorii naukowej w procesie okresowej oceny parametrycznej.
koordynowanie procesu odbierania oświadczeń nauczycieli akademickich o wyborze dyscypliny naukowej, czasie pracy w ramach tej dyscypliny i przypisaniu do liczby „n” oraz nadzór nad sprawozdawczością w tym zakresie.
nadzorowanie optymalnego poziomu zatrudnienia pracowników naukowych oraz składanych przez nich oświadczeń pod kątem uzyskania najwyższej kategorii naukowej oraz najwyższego poziomu subwencji.
uczestnictwo w procesie oceny nauczycieli akademickich, uwzględniającej ocenę pracy naukowej oraz opracowanie kryteriów oceny pracy naukowej w ramach dyscypliny.
tworzenie warunków do prowadzenia działalności naukowej w jednostkach badawczo-dydaktycznych, we współpracy z Władzami Uczelni.