Informacje dla studentów
Architektura Wnętrz I stopień rok I
Architektura Wnętrz I stopień rok II
Architektura Wnętrz I stopień rok III
Architektura Wnętrz II stopień rok I
Architektura Wnętrz II stopień rok II
Architektura I stopień rok I
Architektura I stopień rok II
Architektura I stopień rok III
Architektura I stopień rok IV
Architektura II stopień rok I
Architektura II stopień rok II
Budownictwo I stopień rok I
Budownictwo I stopień rok II
Budownictwo I stopień rok III
Budownictwo I stopień rok IV
Budownictwo II stopień rok I
Grafika jednolite magisterskie rok I
Grafika jednolite magisterskie rok II
Grafika jednolite magisterskie rok III
Grafika jednolite magisterskie rok IV, V
Informatyka I stopień rok I
Informatyka I stopień rok II
Informatyka I stopień rok III
Informatyka I stopień rok IV
Mechatronika I stopień rok I
Mechatronika I stopień rok II
Mechatronika I stopień rok III
Mechatronika I stopień rok IV
Mechatronika II stopień rok I
Wzornictwo I stopień rok I
Wzornictwo I stopień rok II
Wzornictwo I stopień rok III
Wzornictwo I stopień rok IV
Kierunek Lekarski I rok
Kierunek Lekarski II rok
Kierunek Lekarski III rok
Kierunek Lekarski IV rok
Kierunek Lekarski V rok
Kierunek Lekarski VI rok
Pielęgniarstwo I stopień rok I
Pielęgniarstwo I stopień rok II
Pielęgniarstwo I stopień rok III
Pielęgniarstwo II stopień rok I
Pielęgniarstwo II stopień rok II
Ratownictwo medyczne I stopień rok I
Ratownictwo medyczne I stopień rok II
1. Faktury VAT za usługi edukacyjne wystawia się po dokonanej wpłacie. Przez datę otrzymania czesnego, raty, zaliczki należy rozumieć dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Uczelni.
Faktura potwierdzającą dokonanie opłaty za usługi edukacyjne może być wystawiona tylko i wyłącznie na nabywcę usługi edukacyjnej tj. podmiot, z którym Uczelnia zawarła umowę dotyczącą warunków odpłatności za kształcenie na studiach.
2. Dokonanie wpłaty za czesne przez pracodawcę na rzecz swojego pracownika nie zmienia faktu, że usługobiorcą pozostaje pracownik. W takim przypadku w wystawionej fakturze pracownik (student/słuchacz) zostaje wskazany jako nabywca, natomiast pracodawca będzie figurował jako płatnik pod warunkiem złożenia przez studenta/słuchacza wniosku (wniosek 1) na adres mailowy:
3. Zgodnie z art. 106b ust. 2 ustawy o VAT Uczelnia nie jest obowiązana do wystawienia faktury w odniesieniu do sprzedaży zwolnionej od podatku, w związku z czym faktury VAT są wystawiane na żądanie:
a) jeżeli żądanie wystawienia faktury zostało zgłoszone do końca miesiąca, w którym otrzymano zapłatę (zaliczkę),wówczas fakturę wystawia się nie później niż 15 dnia następującego po tym miesiącu.
b) jeżeli żądanie wystawienia faktury zostało zgłoszone po upływie miesiąca, w którym dokonano wpłaty fakturę wystawia się w terminie 15 dni od daty zgłoszenia żądania.
c) fakturę wystawiamy na żądanie studenta zgłoszone w ciągu 3 miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym dokonano opłaty za studia. Po upływie tego terminu nie będzie możliwe wystawienie faktury, Uczelnia może wystawić zaświadczenie o wysokości dokonanej wpłaty.
4. Wszystkie osoby (studenci/słuchacze), chcący otrzymać fakturę za opłacone studia, mają obowiązek jako nabywcy poinformować o tym Dział Kwestury - Księgowość, składając odpowiedni wniosek (wniosek 1) na adres e-mail: . Wnioski o wystawienie faktury należy ponawiać każdorazowo po dokonanej wpłacie.
5. Istnieje możliwość wystawienia faktury:
a) na jednoosobową działalność gospodarczą studenta/słuchacza. W takim przypadku należy wypełnić oświadczenie (załącznik nr2) i przesłać na adres mailowy: .
W tym przypadku student/słuchacz, chcąc otrzymać fakturę za opłacone studia, ma obowiązek jako nabywca poinformować o tym Dział Kwestura-Księgowość, składając odpowiedni wniosek (wniosek 4) na adres e-mail: . Wnioski o wystawienie faktury należy ponawiać każdorazowo po dokonanej wpłacie.
b) na firmę/pracodawcę, która refunduje studentowi ponoszone przez niego koszty nauki. W takim przypadku pracodawca powinien zawrzeć z Akademią Śląską umowę cywilnoprawną na finansowanie studiów na rzecz oddelegowanego pracownika - (załącznik nr1). W przypadku, gdy zawarta zostanie umowa pomiędzy Akademią Śląską a firmą delegującą swojego pracownika na studia, faktura będzie wystawiana na firmę jako nabywcę usługi.
W takim przypadku firmy/pracodawcy, chcąc otrzymać fakturę za opłacone studia, mają obowiązek jako nabywcy poinformować o tym Dział Kwestura-Księgowość, składając odpowiedni wniosek (wniosek 2) na adres e-mail: . Wnioski o wystawienie faktury należy ponawiać każdorazowo po dokonanej wpłacie.
6. Akademia Śląska nie wystawia faktur do zapłaty. Możliwe jest natomiast wystawienie faktury proforma. Faktury proforma wystawiane są wyłącznie firmom, na ich wyraźne życzenie. Firma/pracodawca powinna poinformować o tym Akademię w terminie nie krótszym niż 14 dni do dnia upływu terminu płatności. W przypadku przekroczenia w/w terminu możliwe będzie jedynie wystawienie faktury po dokonaniu wpłaty.
Do wystawienia faktury proforma na pracodawcę jako nabywcę usługi niezbędna jest podpisana umowa cywilnoprawna. Prośbę o wystawienie faktury proforma należy ponawiać każdorazowo przed przypadającym terminem zapłaty.
Wniosek (wniosek 3) można przesyłać na adres e-mail: .
Szczegółowych informacji w sprawie wystawiania faktur za usługi edukacyjne udziela Działa Kwestura - Księgowość (tel. 667 144 600).